Blog

Toto je Huxley blog. Archív našich úvah a myšlienok.
Začítajte sa a určite nájdete niečo, čo Vám pomôže.

Užitočné tipy, ako získať lead pre Váš biznis

04 October 2018

blog-post-images_huxley_lead

Ach, tá terminológia. Čo je LEAD? Nemohlo by to byť po slovensky? Marketingoví odborníci vám poradili, aby ste upriamili pozornosť na niečo, čo ani neviete čo znamená. Netrápte sa a čítajte ďalej. A ak budete mať aj tak guľáš z „cool“ anglicizmov, kliknite na náš slovník inbound marketéra, kde sú pojmy vysvetlené „polopate“.  

Poďme ale pekne poporiadku. Inbound marketing sme si už vysvetlili v predošlých článkoch, takže teraz len stručne: podstatou inbound marketingu je prilákanie návštevníkov na váš web. Tých prilákate tak, že im poskytnete kvalitný obsah (blogy, videá, príspevky na sociálne médiá...), ktorý budú chcieť čítať a zdieľať. Pointou je teda vzdelávanie návštevníka webu. Pre svoj web však nepotrebujete hocijakých návštevníkov, ale tých správnych, ktorí by mohli byť leadmi a neskôr aj skutočnými zákazníkmi.

Kto sú ale spomínané leady? Ide o ľudí, ktorí vám poskytli svoje kontaktné údaje (najčastejšie prostredníctvom formulára), čím prejavili záujem o váš produkt. Vďaka leadom tak dokážete spoznávať svojich potenciálnych zákazníkov. Budete schopní určiť vašu cieľovú skupinu (buyer persony) a názory a potreby vašej klientely, čo je nesmierne dôležité pre váš biznis. Informácie získané napríklad z formulárov využijete pri zlepšení vašej stratégie a výsledného produktu.   

Takže: pre podnikanie potrebuje dobrú stratégiu. Tá musí byť postavená na poznaní vašich potenciálnych zákazníkov. Tých spoznáte vďaka leadom, ktorých nejakým spôsobom zaujme obsah na vašom webe. (Stíhate?) A ak sa im bude váš obsah veľmi páčiť a budete mať pre nich aj niečo naviac, ochotne vám poskytnú svoje kontaktné údaje. 

Poskytovanie osobných údajov však mnohí ľudia nemajú príliš v láske. Preto im musíte poskytnúť niečo „na oplátku“, a tým niečím môžu byť návody, tipy, rady vo forme e-bookov či videá. Na získavanie leadov však existuje omnoho viac trikov, tak poďme na to.

 

KVALITNÝ OBSAH

Obsah je alfou a omegou nie len získavania leadov, ale aj celého inbound marketingu. Pokúste sa s návštevníkmi webu zdieľať rôzne príručky či návody, ktoré si môžu stiahnuť. Dobrým ťahom je aj zorganizovanie online webinára z oblasti, na ktorú sa špecializujete či odber pravidelného newslettera pre návštevníkov.

 

LANDING PAGE

Obal predáva. A to platí aj v prípade toho, ako vyzerá vaša landing page. Príťažlivá webová stránka vám pomôže prilákať viac návštevníkov, čo má vplyv na vyšší počet stiahnutých materiálov, návodov či prihlásenia sa na webinár.

 

FACEBOOK

Facebook reklamy (facebook ads) sú veľkým pilierom online generácie. Správca facebookových reklám (Facebook Ads Manager) je dôležitým nástrojom pre tvorbu leadov, pretože ním môžete zacieliť na publikum, ktoré vidí vaše reklamy na základe demografických údajov. Reklamy môžete cieliť napríklad na základe pohlavia, veku, vzťahov, záujmov atď., čo vám umožní nájsť presne tých ľudí, ktorých hľadáte.

 

BLOGUJTE 

Úspešnosti vašej firmy viete dopomôcť jednoduchým, no veľmi účinným spôsobom. Stačí, ak vytvoríte blog, kam budete pravidelne prispievať. Skvelé na tom je, že písanie vás nič nestojí. Len trochu času a dobré nápady – pochopiteľne. Píšte zrozumiteľne a najmä o problematike, ktorej sa rozumiete a o službách/produktoch, ktoré ponúkate. Zdieľajte svoje blog na sociálnych sieťach, kde sú v súčasnosti asi všetci. 

 

PONUKA 15-MINÚTOVEJ KONZULTÁCIE

Blogové témy, ktoré budete zasielať, by mali byť jednoduché a zrozumiteľné a mali by odpovedať na štandardné otázky o vašom produkte. Môže to byť napríklad návod: „10 vecí, ktoré potrebujete vedieť o XY“ alebo „Príručka pre začiatočníkov“... Na záver nezabudnite spomenúť, že ste pre svojich potenciálnych zákazníkov stále k dispozícií a viete im poskytnúť krátku konzultáciu.

 

E-MAIL

Starý, ale dobrý. Direct mail je jedna z najúčinnejších metód získavania leadov. Možno ste už pred tým mail skúšali, no nebol dostatočne účinný. Problém bol pravdepodobne v určení cieľovej skupiny. Je to podobné ako pri facebookovej reklame – musí byť zacielená správne. Takže ak to predtým nefungovalo, mohlo to byť spôsobené tým, že ste sa snažili predať produkty leadom, ktoré chceli len informácie a novinky, alebo naopak posielali ste všeobecné informácie tím, ktorí už boli pripravený na nákup. Dôležité pri emailoch je segmentovať Vašu databázu kontaktov čo najpresnejšie, aby ste vedeli komu, kedy a čo poslať. 

 

PÝTAJTE SI REFERENCIE

Mať informácie, ako je váš produkt a značka medzi klientmi vnímaná, je dôležité pre zlepšovanie a získavanie ďalších klientov. V získavaní referencií postupujte nasledovne:

  1. Pýtajte sa, či bol zákazník spokojný, čo by ste mohli na svojom produkte vylepšiť.
  2. Pošlite vášmu klientovi mail s prosbou o 10-minútový hovor na zistenie spokojnosti.
  3. Poďakujte vášmu klientovi za jeho čas, ktorý strávil odpovedaním na dané otázky.
  4. Spýtajte sa, či majú nejaké ďalšie kontakty na osoby, ktoré by sa mohli zaujímať o podobný produkt. Ak áno, pokúste sa získať na danú osobu kontakt.
  5. Ak môžete, pošlite vášmu klientovi nejaký malý darček – tričko, poznámkový blog, reklamný predmet ako poďakovanie za čas a informácie, ktoré vám poskytol.

 

VERNOSTNÉ BONUSOVÉ PROGRAMY

Dajte pocítiť návštevníkom webu, že sú výnimoční. Odmeňte ich za návštevnosť špeciálnymi produktami len pre členov sekcie či zľavnenými cenami pre zaregistrovaných.

 

SÚŤAŽE

Poskytnite zopár svojich služieb alebo produktov na účely súťaže zadarmo. Pre účasť v súťaži by mali účastníci vyplniť kontaktné údaje.

 

 

ONLINE CHAT

Užitočná vec, ktorá by nemala chýbať na žiadnej dobrej webovej stránke. Potenciálni klienti vás môžu v prípade otázok kedykoľvek kontaktovať a získať tak okamžitú odpoveď. Ak ste offline, dá sa využiť na získanie spätnej odpovede na telefón či email.

 

ZAVOLÁME - CALL BACK REQUEST

Tlačidlo s možnosťou zavolania späť. Funguje tak, že klienti v prípade otázok vyplnia svoje telefónne číslo, na ktoré im zavoláte nazad.

New call-to-action