Blog

Toto je Huxley blog. Archív našich úvah a myšlienok.
Začítajte sa a určite nájdete niečo, čo Vám pomôže.

Poznáte benefity automatizácie marketingu?

03 July 2018

Marketing je hnacím motorom akéhokoľvek podnikania. Zbytočne budete mať revolučný produkt alebo službu, ak sa nebudete vašim zákazníkom pripomínať. Stručne povedané – bez kontinuálnej reklamy na vás vaši spotrebitelia zabudnú. A aby firmy tomuto katastrofálnemu scenáru predišli, využívajú až v 77% tzv. automatizáciu marketingu.

Táto automatizácia oslobodzuje podnikateľov od opakovaných úkonov a pomáha značkám zvyšovať zisky automaticky. Prakticky ide o používanie nástrojov (softvéru), navrhnutých na zjednodušenie časovo náročných procesov, akými sú napríklad segmentácia zákazníkov, integrácia zákazníckych dát či správa kampaní. Marketingová automatizácia je teda neoddeliteľnou súčasťou riadenia vzťahov so zákazníkmi.

Poďme na benefity

via GIPHY

 

 1. Zníženie personálnych nákladov

Pomocou softvéru na marketingovú automatizáciu môže jeden zamestnanec konkurovať až 50-člennému oddeleniu marketingu a predaja. Ako? Vytvorením marketingových kampaní, ktoré sa zákazníkom automaticky posielajú na základe určitých kritérií. Vybudovaním týchto kampaní je každá firma schopná posielať „na autopilota“ tisícky osobných e-mailov denne. Účinne tak eliminujete opakované a zdĺhavé ručné procesy a personál sa tak môže sústrediť na ostatné úlohy.

 

2. Bližšie spoznanie zákazníka 

Okrem šetrenia času a energie vám takéto marketingové kampane pomôžu dokonalejšie spoznať potreby zákazníka. Osobné e-maily, ktoré sa posielajú automaticky, môžu zahŕňať  rozličné registrácie či prezeranie produktov. To vám umožňuje vytvoriť si lepší obraz o zákazníkovi a jeho potrebách – vytvoriť si tzv. personalizovanú skúsenosť so zákazníkom, čo je potrebné pre zvyšovanie zisku.

 

3. Väčší priestor na zlepšenie výsledkov 

Každý softvér na marketingovú automatizáciu je vybavený šikovnými možnosťami na vytváranie prehľadov (dashboardov, reportov), ako vaše marketingové aktivity fungujú a aké dosahujú výsledky. Vďaka tomu ľahko zistíte, ktoré oblasti potrebujú zlepšenie.

 

4. Zvyšovanie priemernej hodnoty objednávky

Jednou z najdôležitejších zbraní sú tzv. automatizované odporúčania predaja. Ide o odporúčania šité na mieru pre každého zákazníka. Systém sleduje aktivity každého návštevníka stránky a ponúka mu tak ďalšie možnosti nákupu produktov. Takéto produkty môžu byť buď podobné, produkty môžu dopĺňať, či podporujú jeho starostlivosť. Ide o účinný spôsob, ako zvyšovať priemernú hodnotu nákupu každého zákazníka, čím logicky stúpa váš obrat.

 

5. Predĺženie životnosti zákazníka

Marketing nie je len o prilákaní nových zákazníkov. Kľúčom pre zvýšenie zisku je prinútiť už existujúcich zákazníkov, aby s vašou značkou trávili viac času. Marketingová automatizácia zjednodušuje prácu s vernostnými stratégiami, čím zvyšuje životnosť vášho zákazníka. Umožňuje vám zautomatizovať recenzie a spätnú väzbu, posielať exkluzívne ponuky a opätovne zapojiť zákazníka do nákupného procesu, ak u vás dlhší čas nenakupoval.

 

6. Obnovenie „stratených“ príjmov

Poznáte to – nakupujete online, niekto vás vyruší a svoju objednávku nedokončíte. Pokiaľ si neskontrolujete nákupný košík, zabudnete a objednávka sa stratí v časopriestore. Presne na toto slúžia nástroje automatizácie marketingu, ktoré povzbudia zákazníka, aby sa k svojej objednávke vrátil a nákup dokončil. Vďaka tomu sa obnovia výnosy z predaja, o ktoré by ste inak mohli prísť. 

 

7. Priestor pre strategické myslenie

Marketingová automatizácia oslobodzuje tím od opakovanej realizácie kampane. Znamená to, že zamestnanci majú priestor a čas na kreativitu a nové vymýšľanie stratégií. Všetko ostatné za nich spraví softvér. 

 

8. Predpovedanie a formovanie správania zákazníkov 

Marketingová automatizácia je natoľko inteligentná, že zozbierané dáta dokáže využívať na zlepšenie vášho produktu. Čiže každá interakcia vašich zákazníkov prináša viac údajov. Vďaka tomu môžete postupom času doslova predpovedať a „tvarovať“ to, čo vaši zákazníci robia, čo majú radi a povzbudzovať ich, aby nakupovali viac.

 

Na záver

Marketingová automatizácia poskytuje firmám profil ich zákazníkov a možnosti, ako narábať s údajmi a získanými dátami, pre zlepšenie finančného obratu. Ide o spôsob, ktorý poskytuje mnoho riešení, ako získať zákazníkov a naďalej si ich aj aktívne udržať.   

New call-to-action